vrijdag 21 oktober 2011

The day the music lived.

                                                                                                  Bron: weheartit.com
De vliegende blokfluit door de kamer weten m'n ouders nog goed te herrineren. Ook mijn gitaarcarrière was niet zo'n denderend succes. Ik heb gewoon te weinig geduld, en een te groot gebrek aan talent. Nee, muziek maken is niet aan mij besteed. Toch maakt muziek een groot deel uit van m'n leven. Een dag geen muziek geluisterd is als een dag niet geleefd. Momenteel ben ik druk aan het leren voor de tentamens, want helaas komen ze er al bijna weer aan. Ook tijdens het leren luister ik muziek. Vooral rustige liedjes. Als ik dit niet zou doen, ben ik met die goudvissen-hersens van mij zo weer met wat anders bezig. Nu leek het me leuk om m'n leukste leerliedjes van het moment met jullie te delen.





Birdy - Skinny Love

Toen ik dit liedje voor het eerst hoorde, vond ik het heel eerlijk; kattengejank. Ik heb hem toen ook een hele poos niet meer geluisterd. Totdat ik hem afgelopen zondag bij het tv-programma So You Think You Can Dance hoorde. Nu ben ik echt helemaal verliefd op dit liedje! Ik kan hem de hele dag op repeat zetten en nog wordt ik er niet gek van.



Chef'Special - Stick around

Chef'Special is mijn grootste liefde. Ik wil hem als ik 's morgens wakker word, als ik 's middags op m'n fiets zit en 's avonds voordat ik ga slapen. Zijn liedjes zijn on-be-schrij-fe-lijk, echt té mooi. Hoewel Scribblin en Airplayning ook erg mooi zijn, is dit toch echt wel mijn favoriet.


Justin Robinett & Micheal Henry - If I die young cover

Last but not least; Justin Robinett & Micheal Henry. Zij hebben echt dé grappiste clips ever. Als ik het je zou vertellen is het niet grappig, so just watch them! Naast het feit dat ze leuk zijn om naar te kijken, zijn ze ook nog leuk om naar te luisteren. Ze coveren heel veel liedjes beter dan dat ze bij de orginele artiest waren. Echt een aanrader.

Luister jij ook liedjes tijdens het leren? Wat zijn jouw leukste leerliedjes? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten