zaterdag 22 oktober 2011

Shop top 5


Met een rood hoofd,  van alle kleding die je net tevergeefs gepast hebt, slenter je door de winkelstraten . Winkel na winkel wordt je steeds chagerijniger. Maar je moet doorgaan. 's Avonds een feestje, dus je moet de allerleukste outfit scoren. De allerleukste outfit, die perfect bij je past. Maar die ook lekker zit, want je moet natuurlijk wel ongestoord de hele avond uit je dak kunnen gaan. Op zo'n moment, onvindbaar. Elke winkel lijkt lelijk. Niks zit je goed. DRAMA. Dit hoeft natuurlijk helemaal niet. Daarom ga ik jullie vandaag vertellen over m'n shop top 5. Bij deze winkels weet ik altijd te scoren, met m'n relaxgehalte nog steeds op 10+.


De middag van te voren nog gaan shoppen is natuurlijk nooit een goed idee. Tenminste voor mij althans niet. Je wilt persé iets hebben. De druk is hoog. Dé perfecte omstandigheden voor een miskoop. En dat willen we natuurlijk voorkomen. Een kast vol kleding die je nooit aandoet heb je vrij weinig aan.

Op een feest ziet iedereen er altijd tiptop uit. En jij wilt er natuurlijk nét iets beter uitzien dan iedereen. Dat betekend natuurlijk niet dat je niet jezelf moet blijven. Zelf heb ik weinig met partyclothes. Ik voel me gewoon niet thuis in glitters en zwart. Nee, doe mij maar gewoon kleding die ik ook naar school aan zou durven doen. Partyclothes of gewone kleren bij deze 5 winkels score je geheid.



1. Zara
Mijn grote favoriet. Hiervoor reis ik altijd voor naar Amsterdam af. Gewoon omdat hij in Amsterdam het mooist en het grootst is. Dit is niet zo'n winkel waar je een bepaalde stijl voor moet hebben om hem leuk te vinden. Iedereen, met welke stijl dan ook, kan hier z'n ding vinden. 'Hoe goedkoper, hoe beter.' Is toch stiekem wel één van mijn lijfspreuken geworden. Een lijfspreuk die ik altijd even vergeet als ik de Zara binnenloop. Want goedkoop is niet alles. Maar onder het motto "Het kost iets, maar dan heb je ook wat." weet ik toch altijd de mooiste items te belonen.
Budgetproof: Mooie, lekker zittende broeken (+/- 40 euro), Lekkere parfum (+/- €10)
Website: http://www.zara.com/
Filialen in Nederland: Groningen, Apeldoorn, Amsterdam, Amstelveen, Utrecht, Eindhoven, 's Hertogenbosch, Arnhem, Veenendaal, Almere, Hilversum etc.



2. Lou
Dit is een winkel die ik pas geleden heb ontdenkt. Dankzij m'n klasgenootje Eugénie. Waar ik haar eeuwig dankbaar voor ben. Want wat is het een toffe winkel. Het is vooral meisje-meisje kleding, wat ik dan weer helemaal geweldig vindt. De laatste keer dat ik er was, was alles rond de €20,-. Dat is natuurlijk helemaal het einde. Vooral de killerheels waren om bij weg te kwijlen. Als je een keer in Zwolle bent, raad ik je echt aan om er een keer naar binnen te gaan.
Budgetproof: Bepaalde periodes ALLES (+/- €20,-)
Website: http://www.lou-edition.nl/nl/webshop/
Filialen in Nederland: Zwolle



3. River Island
Als je op lookbook kijkt is dit één van de winkels die je vaak voorbij zult zien komen. De écht apparte dingen vindt je hier. Net dat ene detail dat de schoenen afmaakt. Net die ene stof die een blouse perfect maakt. Ze hebben het hier allemaal. Het heeft dan ook een prijsje, maar dan heb je ook wel het aller uniekste. Zelf koop ik hier vooral sieraden, omdat de rest gewoon echt boven mijn budget is.
Budgetproof: Not really.
Website: http://www.riverisland.com/
Filialen in Nederland: Amsterdam, Rotterdam.


4. Primark
Als je hier nog nooit geweest bent, moet het er toch echt een keer van komen. Zelden heb ik een winkel gezien die zo ontzettend druk was. Een winkel vol goedkope dingen. Vaak moet je wel de leuke dingen eruit zoeken. Troep blijft er altijd in zulke winkels. Maar voor de prijs, de ervaring, de sieraden, tassen en schoenen moet je echt een keer heen gaan. De kleding is nog over te twisten. Je moet net geluk hebben, ze kunnen namelijk hele leuke dingen hebben. Zelf heb ik er al de leukste jurkjes, broeken en shirts weten te scoren.
Budgetproof: ALLES
Website: http://www.primark.nl/
Filialen in Nederland: Rotterdam Allexandrium, Hoofddorp



5. H&M
Wie kent hem niet, de H&M? Sommige periodes vindt ik het echt een saaie winkel. Maar leuke dingen zijn er ook zeker wel te vinden. Vooral voor je basics kan je hier goed terecht. BH's, blazers, jeans, jurken, rokjes, alles vindt je bij de H&M. Het mag dan allemaal niet even appart zijn als bij de River Island, het is dan ook zeker niet allemaal zo duur. Degelijke kleding voor betaalbare prijzen, dat is de H&M.
Budgetproof: Broeken (+/- €30,-), BH's (+/- €20,-), Shirtjes (+/- €20,-)
Website: www.hm.com/nl
Filialen in Nederland: (bijna) overal; Emmen, Amsterdam, Rotterdam, Zwolle etc.

Dit was mijn top 5 favouriete winkels. Ik zou zeggen: neem vooral een kijkje. Ik hoop dat jullie de winkels net zo tof vinden als ik, en goed weten te scoren.

Wat zijn jullie favoriete winkels?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten